regeneracja automatycznej skrzyni biegów Kraków

REGENERACJA I NAPRAWA AUTOMATYCZNYCH SKRZYŃ BIEGÓW KRAKÓW

Skrzynie automatycznej pod względem budowy należą do jednych z najbardziej skomplikowanych podzespołów spotykanych w samochodach. Z tego powodu diagnoza usterek w automatycznej skrzyni biegów jest dość trudna i wymaga usług wykwalifikowanych fachowców. Jako warsztat z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie mechaniki pojazdowej oferujemy naszym Klientom naprawę i regenerację automatycznej skrzyni biegów. Kompleksowo zajmujemy się naprawami automatycznych skrzyń wszystkich rodzajów. W szczególności obsługujemy:

  • przekładnie bezstopniowe typu CTV, e-CVT, Lineatronic, Multitronic
  • dwusprzęgłowe skrzynie biegów DSG,
  • półautomatycznie skrzynie biegów Tiptronic,
  • automatyczna skrzynia Easytronic, Dualogic, Salespeed, Sensodrive,
  • lub inne.

DIAGNOSTYKA AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW NA TERENIE KRAKOWA

Pomimo że automatyczne skrzynie biegów oferowane na rynku motoryzacyjnym stają się konstrukcjami coraz bardziej niezawodnymi, wymagają one prawidłowej obsługi technicznej, a w przypadku usterki – prawidłowej diagnozy i naprawy. Każda naprawa automatycznej skrzyni biegów musi zostać poprzedzona kompleksową diagnostyką komputerową. Tylko specjalistyczny sprzęt diagnostyczny daje możliwość odczytania z pamięci kodów błędów, które będą podstawą do dalszego działania.

KONTROLA I WYMIANA OLEJU W AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW

Podstawową i zarazem jedną z najważniejszych czynności w pojazdach obsługujących automatyczną skrzynię biegów jest regularna kontrola i wymiana oleju przekładniowego w automatycznej skrzyni biegów. Niewłaściwy stan oleju może być przyczyną błędów w działaniu ABS, a w konsekwencji doprowadzić nawet do zniszczenia przekładni. Problem pojawiania się usterek w automatycznej skrzyni biegów bardzo często jest związany z olejem – za niski poziom oleju, niewłaściwy dobór oleju, utrata właściwości oleju z powodu starzenia lub przegrzania.

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW – STATYCZNA WYMIANA OLEJU

Wyróżnia się dwie metody wymiany oleju: statyczną i dynamiczną. Podczas wymiany oleju metodą statyczną około 40% oleju zostaje w skrzynce, dlatego taka metoda wymiany oleju traktowana jest bardziej jako odświeżenie, bo nie przynosi tak dobrych efektów. Przed każdą wymianą dobieramy odpowiedni olej, a w trakcie serwisu kontrolujemy stan przekładni.

DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SAMOCHODZIE KRAKÓW W AUTOMATYCZNYCH SKRZYNIACH BIEGÓW

Użytkownikom pojazdów z automatyczną skrzynią biegów zaleca się skorzystać z dynamicznej wymiany oleju, która pozwala na całkowitą wymianę oleju wyeksploatowanego na nowy. Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów należy do specyficznych i niełatwych czynności, które wymagają odpowiedniego sprzętu i umiejętności, dlatego zaleca się, aby dynamiczną wymianę oleju powierzyć wykwalifikowanemu mechanikowi samochodowemu. Usługi wymiany oleju w skrzyni biegów przeprowadzamy w naszym warsztacie.

REGENERACJA AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW KRAKÓW

Naprawa skrzyń automatycznych Kraków w naszym serwie obejmuje:

  • diagnostykę komputerową automatycznych skrzyni biegów, na którą składa się: analiza kodów usterek, odczyt/ kasowanie błędów, wymiana uszkodzonych podzespołów, testy końcowe, jazda próbna,
  • wymianę mechatroniki,
  • wymianę sprzęgła,
  • wymianę oleju i filtra,
  • wymianę całej skrzyni biegów,
  • adaptację skrzyni biegów.

JAKIE SĄ NAJCZĘSTSZE OBJAWY USZKODZENIA AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW?

Do najczęstszych objawów świadczących o usterkach automatycznej skrzyni biegów zalicza się:

  • brak przyspieszenia,
  • brak biegu wstecznego,
  • zapalone na czerwono kontrolki pozycji biegów,
  • szarpanie podczas zmiany trybu skrzyni biegów lub zmiany biegu,
  • nienaturalne dźwięki wydobywające się ze skrzyni biegów.

JAKIE MODELE SKRZYŃ SERWISUJEMY W NASZYM WARSZTACIE?

Przykładowe skrzynie, które serwisujemy w naszym warsztacie:

  • DS6, DS7;
  • HK4, HK6, HK7, HK8, HK9;
  • ZM5, ZM6;
  • CVT;
  • 01J, 01L, 91M, 01N, 01V, 02E, 09A, 09D, 09E, 09G, 0AT, 0B6;
  • 42RLE, 45RFE, 4EAT-G, 4F50N, 4HP14Q, 4HP20, 4L30E, 4R100;
  • 5L40E, 5R110W, 5R55S;
  • 6F35, 6R140, 6R80;
  • A140E, A241L, A340E, A340F, A4LD, A650E, A750F;
  • BTR M85LE, BTR M93LE, BWDG;
  • C635 DDCT, CD4E;
  • DL501, DL800, DQ200, DQ380;
  • JF011E, JF403E, JF506E;
  • O1F, O1M, O1N, O1V;
  • TF-61SN, TF-62SN, TF-70SC, TF-80SC, TH180, TR-60SN, TW-40LS;
  • U140F, U151E, U241E, U250E, U440E, U660E, U760E;
  • ZF 6HP32, ZF 8HP45, ZF4HP18FLA, ZF4HP18FLE, ZF4HP20, ZF4HP22, ZF4HP24, ZF5HP18, ZF5HP24, ZF5HP30, ZF6HP19, ZF6HP26, ZF6HP28, ZF6HP32, ZF8HP45, ZF8HP70.

Twój samochód wyposażony jest w inną skrzynię biegów? Skontaktuj się z nami – pomożemy.

JAKI JEST KOSZT NAPRAWY AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW? ILE KOSZTUJE DIAGNOSTYKA?

Skrzynia biegów to jeden z najbardziej skomplikowanych zestawów podzespołów w samochodzie. Z tego powodu koszt samej diagnostyki może wynosić nawet kilkaset złotych, natomiast w najbardziej optymistycznym scenariuszu trzeba przygotować się na wydatek około 200 zł.

Regeneracja lub naprawa skrzyni – w zależności od charakteru usterki – zazwyczaj oscyluje w kwotach rzędu 5-15 tysięcy złotych. W niektórych przypadkach serwis może być nieco tańszy lub droższy.

Na cenę serwisu ma wpływ kilka czynników:

  • rozległość i typ awarii,
  • model skrzyni biegów,
  • model samochodu i łatwość montażu/demontażu,
  • jakość wymienianych części.

CZY OPŁACA SIĘ NAPRAWIAĆ SKRZYNIE BIEGÓW?

To, czy naprawa automatycznej skrzyni biegów będzie opłacalna, pozwala zweryfikować dokładna diagnostyka usterki. W większości przypadków rzeczywiście okazuje się, że naprawa lub regeneracja skrzyni biegów jest bardziej opłacalna, niż jej wymiana na nową lub nową – używaną. Koszt serwisu może być kilkukrotnie niższy od ceny zakupu nowej przekładni.

ILE CZASU TRWA NAPRAWA SKRZYNI BIEGÓW?

Sama diagnostyka awarii skrzyni może potrwać nawet kilka godzin, podobnie jak demontaż (a później montaż) przekładni. W przypadku naprawy lub regeneracji łatwo dostępnych części, auto zazwyczaj zostawia się u mechanika na 1-2 dni robocze. Jeśli uszkodzenie jest bardziej rozległe lub występują problemy z dostępnością części zamiennych, naprawa może potrwać kilka dni roboczych.

CO ILE WYMIANA SPRZĘGŁA W AUTOMACIE?

Jeśli ze skrzynią biegów nie dzieje się nic niepokojącego, a myślimy o profilaktycznym zadbaniu o stan przekładni, sprzęgło w automacie powinno się wymienić przy przebiegu około 200 tysięcy kilometrów. W zależności od modelu skrzyni wartość ta może być wyższa lub niższa. W większości przypadków serwis wykonuje się w 150-250 tys. kilometrowych interwałach.

NAPRAWA AUTOMATYCZNYCH SKRZYŃ KRAKÓW – JAKIE AUTA SERWISUJEMY?

Oprócz naprawy skrzyń biegów (automatycznej, manualnej), wykonujemy także inne usługi z zakresu mechaniki samochodowej. Prowadzimy auto serwis dla wszystkich marek samochodowych ze szczególnym uwzględnieniem marek: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Citroen, Chrysler, Subaru, Dacia, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo.

Działamy na terenie Krakowa i okolic (Podgórze, Kurdwanów, Bieżanów, Czyżyny, Grzegórzki, Nowa Huta, Prokocim, Swoszowice, Prądnik Bronowice) 7 dni w tygodniu przez całą dobę. Na naprawę lub regenerację skrzyni zapraszamy także kierowców z pobliskich miast: Wieliczki, Skawiny, Mogilan, Kłaju, Niepołomic, Liszek, Michałowic, Modlniczki i innych.

Znamy się na naprawach – zapraszamy!