WYMIANA ROZRZĄDU KRAKÓW – PO AWARII LUB W TRAKCIE REGULARNEGO SERWISU
Układ rozrządu należy do najważniejszych podzespołów silnika. Odpowiada on za doprowadzenie do komory spalania powietrza oraz prawidłowe odprowadzenie mieszanki paliwa z układu wydechowego. To właśnie jemu zawdzięczamy możliwość osiągnięcia prawidłowych osiągów silnika. Jednym z podstawowych elementów układu rozrządu jest łańcuch rozrządu lub pasek rozrządu.
PASEK ROZRZĄDU A ŁAŃCUCH ROZRZĄDU
Najstarsze konstrukcje silnika spalinowego były wyposażone w rozrząd, w których napęd był przenoszony za pomocą kół zębatych. Później pojawił się łańcuch rozrządu, a w obecnie produkowanych modelach samochodów występują paski zębate, które sukcesywnie wypierają z rynku swoich poprzedników.
Podzespoły te pełnią tę samą funkcję i w większości przypadków wybór pomiędzy łańcuchem a paskiem należy do właściciela pojazdu. Głównymi różnicami w tych elementach są żywotność oraz materiał, z którego są wykonane. Wymiana rozrządu oznacza natomiast wymianę paska lub łańcucha (wraz z osprzętem).
ROZRZĄD – KIEDY WYMIENIAĆ?
Niezależnie od tego, czy w naszym aucie mamy łańcuch czy pasek rozrządu, każdy układ rozrządu charakteryzuje się ograniczoną trwałością. Podlega on regularnej wymianie. Pasek rozrządu zaleca się wymieniać co 80-120 tys. km lub częściej. Okres ten skraca się wraz z wiekiem pojazdu. Łańcuch rozrządu jest bardziej wytrzymały od paska, ale również podlega regularnej wymianie, która powinna być przeprowadzona po przejechaniu około 150 tys. km.
Rozrząd wraz z osprzętem warto także wymienić po zakupie używanego samochodu – brak znajomości historii pojazdu to ryzyko, na które nie warto się decydować. Wymiana rozrządu w takim przypadku powinna być więc potraktowana jako oczywistość, podobnie np. jak to, że gdy wymienia się olej silnikowy, zakłada się także nowe filtry.
CO OBEJMUJE WYMIANA ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU LUB PASKA ROZRZĄDU?
Wymiana paska rozrządu do okazja ku temu, by założyć także jego nowy osprzęt, czyli zestaw części zamiennych: rolki prowadzące, rolki napinacza, wałków oraz pompę wody – nawet jeśli wykazują one niewielkie zużycie. Wraz z wymianą pompy wody należy skontrolować stan płyny chłodzącego i – gdy zachodzi taka konieczności – trzeba go uzupełnić.
Wraz z łańcuchem rozrządu należy wymienić także koło zębate, wałki rozrządu, prowadnice łańcuchów i napinacz olejowy.
Regularna wymiana rozrządu istotnie obniża ryzyko poważnych uszkodzeń silnika.
AWARIA ROZRZĄDU – OBJAWY PRZY USZKODZENIU LUB ZŁYM STANIE ELEMENTU
Objawy awarii rozrządu pojawiają się niezwykle rzadko i są trudne do wychwycenia. W zdecydowanej większości przypadków awaria rozrządu występuje bez wcześniejszego uprzedzenia. Rysy i drobne pęknięcia, które pojawiają się na łańcuchu lub pasku rozrządu mogą być trudne do wychwycenia dla przeciętnego kierowcy. Natomiast w przypadku rozrządów łańcuchowych może pojawić się charakterystyczny klekot i stukanie, które świadczy o uszkodzeniu. W przypadku dziwnych odgłosów wydobywających się z przedniej części pojazdu, zalecamy umówić się na serwis do warsztatu polecanego mechanika, który będzie w stanie doprowadzić samochód do pożądanego stanu.
WYMIANA ROZRZĄDU KRAKÓW PODGÓRZE, KURDWANÓW, BIEŻANÓW, Nowa Huta – ZAKRES USŁUGI
Wymiana rozrządu wymaga wiedzy, doświadczenia i specjalistycznych narzędzi, dlatego takie zadanie najlepiej powierzyć sprawdzonemu warsztatowi samochodowemu. W naszym Auto Serwisie zajmujemy się profesjonalną wymianą rozrządu w większości dostępnych na rynku samochodów. W ramach kompleksowej wymiany rozrządu wykonujemy:
- wymianę paska rozrządu,
- wymianę łańcucha rozrządu,
- diagnostykę łańcucha/paska rozrządu w przypadku niepokojących objawów.
W naszym warsztacie samochodowym nie tylko wymieniamy rozrządy, ale także wykonujemy inne najważniejsze usługi z zakresu mechaniki pojazdowej – sprawdź, co jeszcze mamy w naszej ofercie. Jeśli masz pytanie dotyczące wymiany rozrządu – skontaktuj się z nami, jako sprawdzony warsztat oferujemy fachowe doradztwo.
Do naszego warsztatu zapraszamy osoby z Krakowa (Podgórze, Bieżanów, Płaszów, Nowa Huta, Stare Miasto, Grzegórzki i inne dzielnice) oraz okolic: Wieliczki, Skawiny, Mogilan, Gaju, Niepołomic.
WYMIANA ROZRZĄDU KRAKÓW – KOSZT, CENY USŁUGI
W przypadku większości aut wymiana rozrządu nie należy do czynności wyjątkowo skomplikowanych, stąd cena usługi w znacznym stopniu podyktowana jest cenami wymienianych części: paska, łańcucha rozrządu wraz z osprzętem. Masz pytania dotyczące ceny usług w naszym warsztacie? Poproś o wycenę serwisu.
WYMIANA ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU – JAKIE SAMOCHODY SERWISUJEMY?
Wykonujemy kompleksowe usługi serwisowe, takie jak wymiana rozrządu, następujących marek samochodów: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini Cooper, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo i inne.
Pracujemy na wszystkich typach silników benzynowych i diesla: T, TD, DCI, JTD, PDE, TDI, CTDI, TDCI, TDVI, DITD…
Wymień rozrząd z Auto Serwis Kraków – porządnie.