wymiana rozrządu Kraków

Awaria rozrządu - wymiana

Układ rozrządu należy do najważniejszych podzespołów silnika. Odpowiada on za doprowadzenie do komory spalania powietrza oraz prawidłowe odprowadzenie mieszanki paliwa z układu wydechowego.To właśnie jemu zadwdzięczmy możliwość osiągnięcia prawidłowych osiągów silnika. Jednym z podstawowych elementów układu rozrządu jest łańcuch rozrządu lub pasek rozrządu.

Rozrząd – kiedy wymieniać?

Najstarsze konstrukcje silnika spalinowego były wyposażone w rozrząd, w których napęd był przenoszony za pomocą kół zębatych. Później pojawił się łańcuch rozrządu, a w obecnie produkowanych modelach samochodów występują paski zębate, które sukcesywnie wypierają z rynku swoich poprzedników. Niezależnie od tego, czy w naszym aucie mamy łańcuch czy pasek rozrządu, każdy układ rozrządu charakteryzuje się ograniczoną trwałością. Podlega on regularnej wymianie. Pasek rozrządu zaleca się wymieniać co 80-120 tys. km lub częściej. Okres ten skraca się wraz z wiekiem pojazdu. Łańcuch rozrządu jest bardziej wytrzymały od paska, ale również podlega regularnej wymianie, która powinna być przeprowadzona po przejechaniu około 150 tys. km.

Co obejmuje wymiana rozrządu?

Wymieniając pasek rozrząd, warto również pamiętać o tym, aby założyć nowy osprzęt – rolki prowadzące i rolki napinacza oraz pompę wody. Wraz z wymianą pompy wody należy skontrolować stan płyny chłodzacego i – gdy zachodzi taka konieczności – trzeba go uzupełnić. Pasek rozrządu wraz z osprzętem musi być bezwzględnie wymieniony po zakupie używanego samochodu.

Wraz z łańcuchem rozrządu należy wymienić także koło zębate, wałki rozrządu, prowadnice łańcuchów i napinacz olejowy.

Zaniedbanie regularnej wymiany paska rozrządu może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.

Objawy awarii rozrządu

Objawy awarii rozrządu pojawiają się niezwykle rzadko i są trudne do wychwycenia. W zdecydowanej większości przypadków awaria rozrządu występuje bez wcześniejszego uprzedzenia. Rysy i drobne pęknięcia, które pojawiają się na pasku rozrządu mogą być trudne do wychwycenia dla przeciętnego kierowcy .Natomiast w przypadku rozrządów łańcuchowych może pojawić się charakterystyczny klekot i stukanie, które świadczy o uszkodzeniu.

Wymiana rozrządu Podgórze, Kurdwanów, Bieżanów – zakres usługi

Wymiana rozrządu wymaga wiedzy, doświadczenia i specjalistycznych narzędzi, dlatego takie zadanie najlepiej powierzyć sprawdzonemu warsztatowi samochodowemu. W naszym Auto Serwisie zajmujemy się profesjonalną wymianą rozrządu w większości dostępnych na rynku samochodów. W ramach kompleksowej wymiany rozrządu wykonujemy:

  • wymianę paska rozrządu,
  • wymianę łańcucha rozrządu.

W naszym warsztacie samochodowym nie tylko wymieniamy rozrządy, ale także wykonujemy inne najważniejsze usługi z zakresu mechaniki pojazdowej.

Wykonujemy kompleksowe usługi serwisowe następujących marek samochodów: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Citroen, Dacia, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo i inne.